Ny scrapdag – nya scraputmaningar

Jag är med i en grupp på Facebook där man ska göra olika scraputmaningar. Gruppen heter ”48-timmars scraputmaningar” och den kan jag varmt rekommendera om du är sugen på att utmana eller bli utmanad. Ikväll t.ex så drar en ny utmaning igång. Vad den består i avslöjas kl 20 och då har man 48 timmar på sig att skapa ett alster med vissa förbehåll som utmanaren anger. Det kan t.ex vara en skissutmaning där man ska skapa ett alster utifrån en skiss där det tydligt ska framgå att man haft skissen som förlaga. Det kan vara en färgutmaning där man endast får använda vissa färger i sitt alster. Sen kan det vara att man t.ex bara får använda två mönstrade papper (varken fler eller färre), fem blommor (varken fler eller färre), en stämpel, ett band… Det kan vara chokladkort, the-kort, julkort… Variationerna är oändliga. Vinnaren som utses av utmanaren får ett fint pris på posten. Julkortsutmaningar pågår med jämna mellanrum hela året. Där röstar deltagarna på de fem i varje utmaning man tycker är bäst och på så sätt samlar man på sig poäng till slutet av året då man kan vinna fina priser. Den 20-22 februari håller jag i en utmaning. Vad den gå ut på avslöjas vid start. Jag har även en julkortsutmaning inplanerad i april som jag ska hålla i. Däremellan är jag deltagare i så många som jag hinner med. Nedan kortet som jag deltog i den senaste julutmaningen med. Den gick ut på att göra ett julkort som är övervägande rött och vitt. Det skulle vara 2 st mönstrade papper, EN bild ELLER stämpel (varken mer eller mindre papper och bild/stämpel). I övrigt fick man använda vilka dekorationer och färger man ville, bara det var ett övervägande vitt och rött julkort. Jag vann inte och det har jag aldrig gjort i någon utmaning jag deltagit i, men för mig är det inte det som är det väsentliga. Det är så roligt att delta och alla är så otroligt kreativa och duktiga och man får så mycket inspiration av varandra. Bara det är guld värt!

julutmaning_NY

Creativity is inventing,
experimenting, growing, taking risk,
breaking rules, making mistakes,
and having fun.

Author: Mary Lou Cook

Fler träffande Scrapbook Quotes hittar du på http://www.scrapbook.com/quotes/cat/149.html

Kommentera

