Utmaning – På mormors tid

MormorNY3_m_text

Då var min utmaning på 48-timmarsutmaningar i full gång. Den går ut på att skapa ett kort (valfritt format) i shabby chic-stil. Det ska alltså ha ett lite slitet och gammaldags utseende i ljusa pastellfärger. Kortet ska prydas av en tag av något slag. I övrigt har man fria händer. Deltagarna uppmanas att gå loss på spets, blommor, stämplar, bilder, ja precis vad de vill för att sätta en ålderdomlig shabby chic-prägel på kortet. Det är en väldigt fin linje mellan vintage och shabby chic. Enligt mina ”efterforskningar” så har jag kommit fram till att shabby chic är i ljusa pastellfärger medan vintage är lite mörkare, mycket bruna nyanser. I morgon kl 18 avslutas tävlingen och en vinnare kommer att utses och meddelas snarast möjligt. Jag kan redan nu säga att jag kommer få svårt att utse EN vinnare ibland de fina bidragen som börjar droppa in.

Mitt inspirationskort

pamormorstid2NY

Vinsten

Vinst

Anyone can Scrap!

 Author: Unknown

Fler träffande Scrapbook Quotes hittar du på http://www.scrapbook.com/quotes/cat/149.html

2 thoughts on “Utmaning – På mormors tid

Kommentera

