Kort till nyfödd pojke…

Fick en beställning på ett enkelt kort till en nyfödd pojke och jag som har varit sugen på att göra ett ”byxdress-kort” fick äntligen chansen. Köparen ville gärna att det skulle vara ”pojkigt” och gå i ljusblått och vitt. Upptäckte att jag inte har så många blåa ”pojkiga” papper som inte är sirliga, puttenuttiga och blommiga. Har Panduro outlet ca 500 m från mitt jobb och lunchrasten igår gick åt till att välja lite papper. Blå/vita såklart, men bestämde att det även fick vara några andra färger som kunde gå under epitetet ”pojkiga”. Trodde att risken om man endast använder ljusblått och vitt var att det skulle bli lite mesigt och platt. (Hoppas att inga MFF:are läser detta! Haha!) Köpte även några knappar och lite annat smått och gott som man såklart gör när man är på ett sådant ställe 😀 Köparen blev så nöjd att hon beställde en exploding box till pojkens dop! Det har jag ju lite mer tid på mig att göra 🙂

pojke_bild1

pojke_bild4

pojke_bild2

pojke_bild3

2 thoughts on “Kort till nyfödd pojke…

Kommentera

