Explosion Box – Dop pojke

Jag fick en beställning på en explosion box till en liten pojkes dop. Beställaren ville ha små skor på locket och en liten barnvagn inuti, i ljusblått och vitt. Mallar på box, skor och barnvagn finns längst ner i detta inlägg om du skulle behöva. Jag gjorde askens utsida som en klots med papper i lager på lager, halvpärlor och bokstäverna NOAH runt om. Skor, blommor, organzaband, samt en liten utstansad bård och två tags med texten ”Vi delar er glädje” och ”Från” fäste jag på locket.

IMG_0935

IMG_0937

IMG_0938

En liten ljusblå och vitrandig zebra, en gorilla, ett lejon och en liten flodhäst fick pryda askens insida med pojkens födelsedatum, längd, vikt mm.

IMG_0940

IMG_0953

Därefter gjorde jag vagnen, även den med papper i ljusblått och vitt, spets, halvpärlor och en liten charm i form av en nappflaska.

IMG_0951

Otroligt roligt att göra och både jag och beställaren blev jättenöjd med resultatet.

Mall_explosion_box.indd

Mall_explosion_box.indd

Mall_explosion_box.indd

Mall_explosion_box.indd

Kommentera

