Skissutmaning – Alla helgona dag – 31 oktober

Ibland gillar jag ju att hålla i lite olika utmaningar som kanske har framgått. I lördags anordnade jag en allahelgonautmaning i facebook-gruppen Utmaning i en dag. Det har varit mycket halloween-utmaningar på sistone, så jag bestämde mig för att koncentrera utmaningen till att det faktiskt även var alla helgons dag.

skissutmaning_vinjettbild

Jag gjorde en skissutmaning som gick ut på att göra ett kort och inspireras av min skiss. Man fick vända och vrida på skissen, men man skulle kunna se att det var just den skissen som deltagaren utgick ifrån. Det kunde vara ett kort med tanke på just alla helgons dag, ett gratulationskort eller ett julkort t.ex. Det skulle finnas vingar med på kortet i form av exempelvis en bild på en ängel, vingar man själv tillverkat av något, stämpel med en duva eller en charm föreställande vingar. Vad som helst så länge det var vingar alltså, ett eller flera par (enstaka fjädrar räknades inte som vingar).

Skiss

Utskrift

Många otroligt fina bidrag kom in till utmaningen! Det finns så fantastiskt många kreativa och duktiga människor att man blir rent stum av beundran! Trots detta blev det inte så svårt som jag befarat att välja en vinnare. En av bidragen tyckte jag extra mycket om och det var Helena Kivimäkis. Ett helt underbart kort med fantastiska vingar på.

Vinnarbidraget av Helena Kivimäki

Vinnarbidraget

Vinsten

vinst

Kommentera

