Korsettväska…/Corset bag…


Jag har länge beundrat alla korsettväskor som visas upp lite varstans i olika grupper och har tänkt att en gång ska jag också försöka mig på att göra en. Så igår bestämde jag mig att nu ska det bannemej ske! Jag köpte en mall, laddade hem den och sen satte jag igång. Lite pilligt var det, men oj så roligt! Det kommer helt klart att bli många fler! Min äldsta dotter tyckte att den blev så fin att hon ville att jag ska göra en till henne också 😄 Blir kanske redan ikväll när mannen jobbar och bara mellandottern är hemma.

I have for some time now admired all these corset bags that’s shown in various groups, thinking that some day I will try to make one of my own. So yesterday I decided it finally was time! I bought a tutorial on the net, downloaded it and got started. It was a bit ”fiddly”, but a lot of fun! I’m sure it won’t be my last one. My oldest daughter liked it so much she wanted me to make her one aswell 😄  Maybe tonight with ”the old man” at work and only the second oldest at home.

2 thoughts on “Korsettväska…/Corset bag…

Kommentera

