En riktigt gammaldags jul…

Att göra tunnelkort är riktigt roligt tycker jag. Det är som att bygga upp pyttesmå kulisser till en liten scen i en teaterpjäs. Idag bjuder jag på en scen ur en julpjäs på Craft&You Design’s blogg där jag använt mig av de båda helt underbara papperskollektionerna ”Christmas Story” och ”White Christmas”. De har en riktigt gammaldags julkänsla med fantastiska färger, mönster och illustrationer! Gå in på Craft&You Design och ta en titt på övriga papperskollektioner och dies bland annat.

Önskar dig en riktigt trevlig scraphelg!

Kram!

Jag valde ut fem stycken 6×6″ mönsterpapper och stansade ut fyra av dem med en stans i fyra olika storlekar. Därefter gjorde jag ”dragspelen” till sidorna och limmade fast mönsterpappren på dem. Den med största utstansningen främst, sen mindre och mindre och till sist det ostansade mönsterpappret längst bak. Dragspelens mått är 5×6″. 5″-sidan falsade jag hela vägen med 1/2″ mellanrum. Tryckte till med falsbenet ordentligt för att få ett så stadigt och jämnt slutresultat som möjligt. Därefter dekorerade jag.

 

 

2 thoughts on “En riktigt gammaldags jul…

Kommentera

