Minialbum – cirkustält i pastelliga färger

Jag hoppas att du har haft en riktigt trevlig och ansvarsfull midsommarhelg. Jag och familjen har valt att ta det väldigt försiktigt i tiderna som är nu och vi firade själva och hade det lugnt och skönt. Det blev en hel del pysslande för min del och resultatet kommer här.

Jag vet inte om det finns fler än jag där ute som älskar att sitta och ”klappa” på sina mönsterpapper. Jag satt med några för mig alldeles speciellt vackra papper från Prima Marketings kollektion Dulce i handen och funderade på vad man skulle kunna skapa av dem. Jag har på senare tid kommit på mig själv med att klappa på just dessa papper ganska ofta. Jag fullkomligt älskar den mjuka pastelliga färgskalan och de vackra vintage-bilderna med cirkus/tivoli-tema. Tyckte att det var hög tid att dessa papper kom till användning nu! Jag hade sett någonstans att någon gjort ett minialbum i form av ett cirkustält och kände att de skulle passa perfekt till det.

När jag väl hade bestämt mig och satte igång var det lika svårt att sluta som det är när man har hittat en riktigt, riktigt bra bok. Man kan bara inte lägga den ifrån sig utan sträckläser från pärm till pärm. Jag satt i min pysselhörna och var helt uppslukad av detta projekt större delen av helgen.

Tältöppningen är gjord som ett ”skak-kort” eller ”skak-dörrar” får man väl säga, med paljetter i rosa och guld och en bakgrund av matt guldpapper. Taket och väggarna är i matchande cardstock i rosa, gult och grönt.

Efter att ha lagt mest krut på tältöppningen så ville jag tona ner insidorna lite. Jag nöjde mig med att göra fickor med en genomgående guldbård där man kan sticka ner foton och andra memorabilia.

Sidorna i albumet vecklar man ut och det består utav 18 sidor plus baksidan att dekorera.

Jag har gjort en steg för steg tutorial och den hittar du lite längre ner i detta inlägg. Bli inte avskräckt bara av de många sidorna. Det är inte så lätt att göra tutorials alla gånger. Man blir kanske lite för övertydlig ibland. Men bättre det tycker jag.

Tutorial

Materiallista

Papper Prima Marketing – Dulce – Fairy Dust

Papper Prima Marketing – Dulce – Divina

Papper Prima Marketing – Dulce – Let’s go to the Circus

Papper Prima Marketing – Dulce – Dolce Sueño

Cardstock – French Vanilla

Cardstock Bazzill – Canvas – Blossom

Cardstock Bazzill – Canvas – Aruba

Kartong A4 – Sparkling Cardstock Gold – 240 gr

Nuvo Crystal Drops Gloss – Bubblegum Blush

Paljetter – Disco Gold – 6 mm

Paljetter – Baby Rosa – 6 mm

Hårdfolie A4 Transparent

Hattnålar Pins

Aleene’s Always Ready Turbo Tacky Glue

UHU – Karlsons Klister – 45 gr

Powertejp – Dubbelhäftande tejp 7mm

Var rädda om varandra!

Kram
Rose

Lämna en kommentar