Slim line-kort på temat höst

Postat  av Rose Strandberg

Hej!

Vi är en bra bit inne i september månad nu. Det känns kyligare, dagarna blir kortare och kortare. Snart börjar löven på träden skifta färg. Man börjar tända ljus på kvällarna, kryper ner i soffan med en filt runt sig och kanske en kopp varm choklad eller ännu hellre en varm Lumumba. Höstmyset kan börja!

Jag älskar höstens färger! Jag har försökt fånga dem i detta slim line-kort som jag tänkte visa idag. Här har jag verkligen gett mig hän i glittriga höstlöv, pumpor, små söta rävar, Nuvo Chrystal drops i det passande färgnamnet ”Ripened Pumpkin” och höstiga mönsterpapper från bland annat Reprint. Lite fuzzy cutting är alltid kul. I butiken hittar du allt och lite till.

När jag ändå är inne på fuzzy cutting så vill jag bara tipsa om saxen som jag använder till det ändamålet. Den är helt fenomenal när det gäller detaljklippning och jag vill rekommendera den varmt. Kan inte vara utan den och den. Det är en Tim Holz och du kan kika i materiallistan i slutet av inlägget så hittar du en länk.

Ett slim line-kort har formatet 8 5/8 x 3 5/8 tum. Jag har kikat runt lite på nätet och stött på ett par olika mått, men detta är det vanligaste vad jag förstår. Tyckte att det var roligt att göra ett kort i ett nytt, smalt format eftersom jag allt för länge har snöat in på att göra korten kvadratiska, 6 x 6 tum. Iallafall 95% av dem.

Jag blev supernöjd med resultatet. Kortet kommer jag att ge bort tillsammans med en höstkorg fylld med äppelcider, äppelmos och kanske en hembakad äpplekaka lite längre fram i höst. Något för alla sinnen.

Materiallista

Alfabet Dies RoxStamps

Blommor Prima Marketing – Pumpkin and Spice – Fall Leaves

Miniatyrer Prydnads Pumpor 2-5 cm – Höst

Trädekoration – Rävar 1 – 3,5 x 2,5 cm

Brunt satinband

Smyckeberlock – Gula – 15-20 mm

Papper Reprint – Shades of Fall – Tags

Paper Pad Craft Consortium – Grunge Light Tones – 6×6 Tum

Cardstock Bazzill – Canvas – Ivy

Bazzill Dotted Swiss Cardstock – Festive Trio – Terra Cotta

Detaljsax från Tim Holtz 5” – Titanium Non stick – 12,5 cm

Aleene’s Tacky Glue – Turbo

Powertejp – Dubbelhäftande tejp 7mm

Distanskuddar 3D – Tjocklek 3mm – 5 x 5 mm

Distanskuddar 3D Large – Tjocklek 3mm – 10 x 20 mm

Ur mina egna gömmor

Metalldekoration
Kika i shoppen under charms och metall så hittar du säkerligen något du kan använda

Kram!
Rose

Lämna en kommentar